2016/03/04

Pierogi ze szpinakiem i ricottą.







Moja Mama uwielbia pierogi ze szpinakiem.
Często zamawia je kiedy jesteśmy w naszej ulubionej knajpce i wielokrotnie prosiła mnie żebym zrobiła jej takich pierogów. Koniecznie z czosnkiem, dobrze przyprawione, nie mdłe.
Wybrałam się więc do warzywniaka i przyniosłam olbrzymi bukiet świeżego szpinaku, który udusiłam na oliwie z czosnkiem, doprawiłam gałką muszkatołową, białym pieprzem i do wszystkiego dodałam ricotty. Są przepyszne, koniecznie podane z kwaśną śmietaną,

Polecam!





Pierogi ze szpinakiem i ricottą
(ok. 18 szt.)



1 kg świeżego szpinaku
6 ząbków czosnku
biały i czarny pieprz
gałka muszkatołowa
sól
250 g ricotty
oliwa z oliwek

Szpinak bardzo dokładnie wypłukać, trzy-cztery razy, odsączyć.
Odciąć łodyżki, pokroić na mniejsze części (szpinaku baby nie trzeba).
Trzy ząbki czosnku drobno posiekać.
Na 2-3 łyżkach oliwy, na średnim ogniu, zeszklić trzy ząbki czosnku.
Dodać rozdrobniony szpinak, szczyptę białego i czarnego pieprzu, szczyptę soli, dusić na średnim ogniu, aż szpinak zmniejszy swoją objętość.
Następnie zmniejszyć płomień i dusić do miękkości szpinaku, aż zupełnie zmięknie, a sok odparuje. Przełożyć do miski, zetrzeć na tarce szczyptę gałki muszkatołowej, wymieszać i zostawić do ostygnięcia (tak przygotowany szpinak można przygotować wieczór wcześniej, ostygnięty wstawić na noc do lodówki).
Dodać ricottę, przeciśnięte przez praskę pozostałe trzy ząbki czosnku, wymieszać i sprawdzić smak. Prawdopodobnie trzeba będzie dodać jeszcze odrobinę gałki i pieprzu, może i soli. Farsz odstawić i przygotować ciasto.

Ciasto pierogowe

1,5 szkl, mąki pszennej

niepełna łyżka oleju roślinnego
1/2 szkl. wrzątku

Do mąki dodać olej, wymieszać. Mąkę zalać wrzątkiem, wymieszać trzonkiem drewnianej łyżki.
Ciasto wyłożyć na blat, zagniatać aż stanie się elastyczne, uformować kulę, przykryć ściereczką i odstawić na ok. 20 min.
Po tym czasie ciasto rozwałkować, wykrawać kółka, nadziewać farszem i zlepiać.
Gotować w osolonym wrzątku, trzy minuty od momentu wypłynięcia pierogów.
Podawać od razu z kwaśną śmietaną.

Smacznego!








Brak komentarzy: